Reklám, többségünkben már e szó
hallatára is feláll a hátunkon a szőr. Kéretlen reklámújságok
tucatjait öntik a postaládánkba, mi pedig a nagyobb részét
egyenesen a kukába, jobb esetben a szelektív hulladékgyűjtőbe
továbbítjuk. A televíziós műsorok szinte már élvezhetetlenek a
sok millióba kerülő, fél perces reklám művektől, amelyek nagy
része kutya, macska, kisgyerek statisztálással a könnyű, gazdag,
biztonságos, betegségmentes élet illúziójával próbál minket
az aktuális termék, szolgáltatás megvásárlása felé terelni.
Elegünk van belőlük, de mégis mára az életünk részévé
váltak. A többségük elég egyszerű, elemi gondolat mentén mozog
(Viszket a füled? Kend be Fülike kenőccsel!), de néha napján
azért akad olyan is, amelyben eredetiséget, humort vagy más
érdekességet is észre lehet venni. Mi most a különféle cseh
televíziócsatornákon leadott viccesebb, vagy más szempontból
talán említésre méltóbb reklámokból adunk egy kis ízelítőt. Mindjárt azt első, a nemrég
befejeződött prágai cseh jégkorong világbajnokság promóciója,
a bohém nemzeti csapat látványos sportpillanataival:
A csehek büszkék a humorérzékükre, humorukra. A T-mobile Csehországban ezért előszeretettel él vicces vagy annak szánt történetekre alapuló reklámokkal, amelyek közül egy-egy valóban élvezhetőre sikerült. Pár évvel ezelőtt a reklámsorozatuk főhősének Chuck Norrist amerikai filmszínészt (ha valaki nem tudná ő a texasi ranger! :)) szerződtették kis, vicces reklámszerepekre, amelyek elsősorban azért poénosak mert egyszerre mutatja be az átlag cseh családot, hétköznapjait, szokásait és Chuck Norrist egy másik, eddig nem ismert szemszögből. Mindjárt lássunk is belőle vagy kettőt:
A csehek imádnak kivonulni a szabadba,
túrázni vagy éppen a vízparton heverészni, fürdeni. Ezt a
szokásukat veszi alapul a Kofola poénos reklámja:
A Mattoni ásványvízgyártó cég Jan
Kraust, a Magyarországon is ismert népszerű cseh színészt kérte
fel egy-egy mókásabbnak szánt reklám elkészítésére:
Persze egy reklám nem csak akkor lehet
jó ha vicces, hanem a kiváló látványvilágától, az ötlettől,
az általa tükrözött életérzéstől. Erre egy jó példa a Kozel
sört eme impozáns reklámja:
Egyik személyes kedvencünk ez a kis
félperces, amely számítógépes animációval mutatja be egy
képzeletbeli, tipikus cseh kisváros elmúlt 190 évét:
Végezetül szerepeljen itt a tavalyi
év nagy zenei sikere, Pharrell Williams Happy című száma alapján
készült Czech Airlines videó változat, a légitársaság
dolgozóinak főszereplésével. Nem egy hivatalos reklám, de a
vidám arcok, a tánc, egy kis bohóckodás látványa felér a
legjobb reklámokkal.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése