2015. május 24., vasárnap

Ez itt a reklám helye – cseh reklám kedvenceink

Reklám, többségünkben már e szó hallatára is feláll a hátunkon a szőr. Kéretlen reklámújságok tucatjait öntik a postaládánkba, mi pedig a nagyobb részét egyenesen a kukába, jobb esetben a szelektív hulladékgyűjtőbe továbbítjuk. A televíziós műsorok szinte már élvezhetetlenek a sok millióba kerülő, fél perces reklám művektől, amelyek nagy része kutya, macska, kisgyerek statisztálással a könnyű, gazdag, biztonságos, betegségmentes élet illúziójával próbál minket az aktuális termék, szolgáltatás megvásárlása felé terelni. Elegünk van belőlük, de mégis mára az életünk részévé váltak. A többségük elég egyszerű, elemi gondolat mentén mozog (Viszket a füled? Kend be Fülike kenőccsel!), de néha napján azért akad olyan is, amelyben eredetiséget, humort vagy más érdekességet is észre lehet venni. Mi most a különféle cseh televíziócsatornákon leadott viccesebb, vagy más szempontból talán említésre méltóbb reklámokból adunk egy kis ízelítőt. Mindjárt azt első, a nemrég befejeződött prágai cseh jégkorong világbajnokság promóciója, a bohém nemzeti csapat látványos sportpillanataival:



A csehek büszkék a humorérzékükre, humorukra. A T-mobile Csehországban ezért előszeretettel él vicces vagy annak szánt történetekre alapuló reklámokkal, amelyek közül egy-egy valóban élvezhetőre sikerült. Pár évvel ezelőtt a reklámsorozatuk főhősének Chuck Norrist amerikai filmszínészt (ha valaki nem tudná ő a texasi ranger! :)) szerződtették kis, vicces reklámszerepekre, amelyek elsősorban azért poénosak mert egyszerre mutatja be az átlag cseh családot, hétköznapjait, szokásait és Chuck Norrist egy másik, eddig nem ismert szemszögből. Mindjárt lássunk is belőle vagy kettőt:




A hírközlési cég egy későbbi vicces reklámja azért is érdekes, mert egy régi cseh motort, a magazinunkban már ITT megénekelt robogó kisdisznót, a Čezeta egy szép darabját is láthatjuk benne:
 

A csehek imádnak kivonulni a szabadba, túrázni vagy éppen a vízparton heverészni, fürdeni. Ezt a szokásukat veszi alapul a Kofola poénos reklámja:


A Mattoni ásványvízgyártó cég Jan Kraust, a Magyarországon is ismert népszerű cseh színészt kérte fel egy-egy mókásabbnak szánt reklám elkészítésére:



Persze egy reklám nem csak akkor lehet jó ha vicces, hanem a kiváló látványvilágától, az ötlettől, az általa tükrözött életérzéstől. Erre egy jó példa a Kozel sört eme impozáns reklámja:



Egyik személyes kedvencünk ez a kis félperces, amely számítógépes animációval mutatja be egy képzeletbeli, tipikus cseh kisváros elmúlt 190 évét:



Végezetül szerepeljen itt a tavalyi év nagy zenei sikere, Pharrell Williams Happy című száma alapján készült Czech Airlines videó változat, a légitársaság dolgozóinak főszereplésével. Nem egy hivatalos reklám, de a vidám arcok, a tánc, egy kis bohóckodás látványa felér a legjobb reklámokkal.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése